Optimeister

Quick wins in combinatie met een lange termijn visie

5 samenwerkingen met (inter)nationale merken in de eerste maand dankzij herpositionering en LinkedIn strategie

Van freelance webdesigner naar succesvol development bedrijf met een team van 4.

Optimeister kwam bij ons met de wens om hun meerwaarde als high-end website bouwer beter te communiceren en hun verhaal en aanbod te optimaliseren. Daarnaast wilden ze een passende marketingstrategie om (inter)nationale merken aan hun bedrijf te binden. Door een gefocuste aanpak en een effectieve LinkedIn-strategie, slaagden we erin om 5 samenwerkingen met (inter)nationale merken te starten in de eerste maand.

IMG_8508

Uitdagingen en doelstellingen

Meerwaarde laten zien, Aanbod en verhaal verbeteren en een passende marketingstrategie

Optimeister wilde de meerwaarde laten zien als high-end website bouwer. Het doel was om dit te doen door het aanbod en het verhaal online te optimaliseren en een passende marketingstrategie te creëren om (inter)nationale merken aan te trekken. 

Strategie en aanpak

Aanbod creëren, Online verhaal aanscherpen en Marketingstrategie implementeren

Aanbod

Om te beginnen is er gestart met een onderzoek naar de Product-Market-Fit van Optimeister om tot een compleet nieuw aanbod te komen

Digitale Strategie

Op basis van dit compleet nieuwe aanbod hebben we een totaal nieuwe digitale strategie gerealiseerd waarbij we de  merkstrategie en de positionering hebben bepaald. 

Marketing Strategie

Op LinkedIn implementeerde we een nieuwe B2B marketing & sales strategie om (inter)nationale merken aan te trekken. 

Resultaten

Passend aanbod, digitale strategie, positionering en een marketing en sales strategie

We ontwikkelden een compleet nieuw aanbod aan de hand van de Person-Product-Market Fit. Er is een nieuwe digitale strategie gerealiseerd en daarbij hebben we een nieuwe positionering en merkstrategie bepaald. Daarnaast hebben we een nieuwe marketing- en sales strategie geïmplementeerd op LinkedIn. 

10 afspraken in maand 1

Vanuit LinkedIn in de eerste maand van samenwerking. Sindsdien consistente groei in afspraken.

Omzet x3

In 1,5 jaar tijd is de omzet met ruim 300% gegroeid.

Teamgroei

Inmiddels werkzaam met een team van 4 specialisten. 

Conclusie

Door een gerichte aanpak en een effectieve LinkedIn-strategie, hebben we Optimeister geholpen om hun meerwaarde als high-end website bouwer te communiceren en hun online verhaal en aanbod te optimaliseren. Wilt u ook de mogelijkheden voor uw bedrijf verkennen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.