Resource

Hoe je een Facebook-bedrijfspagina maakt in 7 eenvoudige stappen

Het hebben van een Facebook-bedrijfspagina maakt het gemakkelijker voor mensen om uw merk online te ontdekken en ermee te communiceren. Lees hier hoe u er een instelt.

Het hebben van een Facebook-bedrijfspagina maakt het gemakkelijker voor mensen om uw merk online te ontdekken en ermee te communiceren. Lees hier hoe u er een instelt.

Het maken van een Facebook-bedrijfspagina hoeft niet moeilijk te zijn. Je hebt waarschijnlijk al alle foto’s, teksten en ideeën die je nodig hebt om je Facebook-bedrijfspagina op te bouwen. jij hoeft alleen maar te gaan zitten en een paar eenvoudige stappen te doorlopen. Heb je wat motivatie nodig om aan de slag te gaan? Bedenk dat 2,5 miljard mensen Facebook elke maand gebruiken, en dat meer dan 140 miljoen andere bedrijven Facebook al gebruiken om contact te maken met dat enorme publiek. Laten we dus eens kijken hoe u een Facebook-account voor jouw bedrijf kunt maken. Volg deze stappen om uw pagina aan het einde van de dag al te lanceren.

Hoe maak je een Facebook-pagina voor bedrijven?

Voordat jij jezelf kan aanmelden voor uw Facebook-bedrijfspagina, moet je inloggen op uw persoonlijke Facebook-account. Maar maak je geen zorgen, de informatie uit jouw persoonlijke account is niet openbaar zichtbaar op jouw bedrijfspagina. Dus als je nog niet bent aangemeld bij jouw persoonlijke account, log dan nu in en lees vervolgens deze stappen voor het maken van een pagina.

Bonus: boek nu een gratis discovery call waarin we je vertellen hoe je de juiste mensen online bereikt en hoe je Facebook- en Instagram advertenties voor jouw business kunt inzetten. Klik hier om je aan te melden voor de gratis discovery call

Stap 1: meld je aan.

Ga naar facebook.com/pages/create. Selecteer het type pagina dat jij wilt maken: bedrijf / merk of gemeenschap / publieke figuur. In dit bericht gaan we ervan uit dat je een pagina voor een bedrijf of merk maakt. klik vervolgens op de knop Aan de slag voor die optie.

Vul vervolgens jouw bedrijfsgegevens in. Gebruik voor jouw paginanaam jouw bedrijfsnaam of de naam waarnaar mensen waarschijnlijk zoeken wanneer ze jouw bedrijf proberen te vinden.

Typ voor categorie een of twee woorden die jouw bedrijf beschrijven en Facebook zal enkele opties voorstellen. Als jouw bedrijf in meer dan een van de categorie opties valt, kies je degene waarvan jouw klanten het meest waarschijnlijk aan zullen denken als ze aan jouw bedrijf denken. We laten je later zien hoe je meer categorieën kunt toevoegen.

Nadat je jouw categorie hebt gekozen, wordt het vak uitgevouwen en wordt je om een ​​paar verdere details gevraagd, zoals uw adres en telefoonnummer. U kunt ervoor kiezen deze informatie openbaar te maken of alleen uw stad en provincie weer te geven.

Als je klaar bent, klik dan op Doorgaan. Houd er rekening mee dat als je dit doet, aangeeft dat je het beleid voor pagina’s, groepen en evenementen van Facebook accepteert, dus het is verstandig als je deze even bekijkt voordat je verder gaat.

Stap 2. Afbeeldingen toevoegen.

Vervolgens upload je een profiel- en omslagafbeeldingen voor je Facebook-pagina. Het is belangrijk om een ​​goede visuele eerste indruk te maken, dus kies hier verstandig. Zorg ervoor dat de foto’s die je kiest, aansluiten bij jouw merk en gemakkelijk herkenbaar zijn als uw bedrijf.

Je uploadt eerst jouw profielafbeelding. Deze afbeelding staat bij jouw bedrijfsnaam in zoekresultaten en wanneer je met gebruikers communiceert. Het verschijnt ook linksboven op uw Facebook-pagina.

Als je een herkenbaar merk hebt, is het gebruik van jouw logo waarschijnlijk een veilige manier om te gaan. Als je een beroemdheid of een publieke figuur bent, werkt een foto van je gezicht als beste. En als je een lokaal bedrijf bent, probeer dan een goed geschoten afbeelding van jouw kenmerkende aanbod. Het belangrijkste is om een ​​potentiële volger of klant te helpen uw pagina onmiddellijk te herkennen. De beste afbeelding formaten voor je Facebook-profielfoto is: 170 x 170 pixels groot, op desktop en op mobiel 128 x 128 pixels groot. Het wordt bijgesneden tot een cirkel, dus zet geen kritische details in de hoeken.

Zodra je een geweldige foto hebt gekozen, klik je op Profielfoto uploaden. Nu is het tijd om je omslagafbeelding te kiezen, de meest prominente afbeelding op je Facebook-bedrijfspagina.

Deze afbeelding moet de essentie van jouw merk weergeven en jouw merkpersoonlijkheid overbrengen. Het wordt weergegeven op 820 x 312 pixels op desktop of 640 x 360 pixels op mobiel. De afbeelding moet minimaal 400 pixels breed en 150 pixels hoog zijn, maar de aanbevolen grootte om te uploaden is 720 x 315 pixels.

Zodra je een geschikte afbeelding heeft geselecteerd, klik je op Een omslagfoto uploaden. Ta-da! Je hebt een Facebook-bedrijfspagina.

Nu het begin van de Facebook-pagina voor uw bedrijf op zijn plaats is, moet u nog wel wat werk doen voordat u deze met uw publiek deelt. Maakt u zich geen zorgen: uw pagina is nog niet zichtbaar voor het publiek. (We zullen dat later in dit bericht laten gebeuren.)

Stap 3: Creëer jouw gebruikersnaam.

Jouw gebruikersnaam, ook wel jouw vanity-URL genoemd, is hoe je mensen vertelt waar ze je op Facebook kunnen vinden.

Jouw gebruikersnaam mag maximaal 50 tekens lang zijn, maar gebruik geen extra tekens omdat je dat kunt. Je wilt dat het gemakkelijk te typen en te onthouden is. Jouw bedrijfsnaam of een voor de hand liggende variant ervan is een veilige optie.

Klik op Pagina maken, klik vervolgens op: Gebruikersnaam in het linkermenu om uw vanity-URL in te stellen.

Klik op Gebruikersnaam maken als je klaar bent. Er verschijnt een venster met de links die mensen kunnen gebruiken om verbinding te maken met jouw bedrijf op Facebook en Messenger.

Stap 4: voeg uw bedrijfsgegevens toe.

Hoewel je misschien in de verleiding komt om de details voor later te laten, is het belangrijk om vanaf het begin alle velden in het gedeelte: Over van je Facebook-pagina in te vullen.

Omdat Facebook vaak de allereerste plaats is waar een klant informatie over je krijgt, is het belangrijk om alles te hebben. Als iemand bijvoorbeeld op zoek is naar een bedrijf dat tot 9 uur open is, wil hij deze informatie op jouw pagina bevestigen. Als ze het niet kunnen vinden, zullen ze zeker blijven zoeken totdat ze een andere plek vinden die dit wel heeft staan.

Om te beginnen met het invullen van uw bedrijfsgegevens, klik je op Pagina-info bewerken in het bovenste menu. Vanuit dit scherm kan je alle belangrijke informatie over jouw bedrijf delen.

Omschrijving:

Dit is een korte beschrijving die in zoekresultaten wordt weergegeven. Het zouden maar een paar zinnen moeten zijn (maximaal 255 tekens), dus het is niet nodig om hier al te uitgebreid te zijn. We laten je later zien waar u een langere beschrijving kunt toevoegen.

Contact:

Voeg alle contactgegevens toe die je openbaar wilt maken, inclusief jouw telefoonnummer, website en e-mailadres.

Plaats:

Als je een fysieke winkel of kantoor heeft, controleer je of jouw locatie correct op de kaart is gemarkeerd. Je kunt ook details over jouw servicegebied toevoegen, zodat mensen bijvoorbeeld weten in welke buurten je bezorgt.

Uren:

Als jouw bedrijf tijdens bepaalde uren open is voor het publiek, voer je die hier in. Deze informatie wordt weergegeven in zoekresultaten.

Extra opties:

Voer indien relevant jouw impressum, prijsklasse en privacybeleid in. Een impressum is een wettelijke eigendomsverklaring en is over het algemeen alleen in sommige Europese landen vereist.

Klik op Wijzigingen opslaan onder elke sectie om jouw wijzigingen door te voeren.

Stap 5. Vertel je verhaal

Je heeft alle eenvoudige details over jouw bedrijf ingevuld, maar er is hier nog niet veel om mensen te vertellen waarom ze op Facebook met jouw bedrijf zouden moeten omgaan.

Gelukkig is er een gedeelte van uw Facebook-bedrijfspagina waar je een langere beschrijving van jouw bedrijf kunt toevoegen. Om toegang te krijgen, klikt u op Zie meer in het linkermenu, klikt u vervolgens op Over en vervolgens op Ons verhaal aan de rechterkant.

In dit gedeelte kan je een gedetailleerde beschrijving toevoegen van wat jouw bedrijf klanten biedt en waarom ze jouw pagina leuk zouden moeten vinden of moeten volgen. Dit is een geweldige plek om verwachtingen te scheppen. Hoe ga je om met volgers via je Facebook-pagina? Geef ze een goede reden om te blijven.

Voer een kop en tekst voor jouw verhaal in en upload vervolgens een relevante foto. Klik op Publiceren als je klaar bent.

Stap 6. Maak je eerste bericht

Voordat je mensen gaat uitnodigen om de Facebook-pagina voor jouw bedrijf leuk te vinden, moet je wat waardevolle inhoud plaatsen. Je kan enkele van jouw eigen posts maken of relevante inhoud delen van opinieleiders in jouw branche.

Je kan ook een specifiek type bericht maken, zoals een evenement of productaanbieding. Klik gewoon op een van de opties in het vak Aanmaken bovenaan jouw pagina.

Zorg ervoor dat alles wat je plaatst waarde biedt voor jouw bezoekers wanneer ze op jouw Facebook-pagina aankomen, zodat ze geneigd zullen zijn om te blijven hangen.

Stap 7: Publiceer jouw pagina en nodig een publiek uit

Jouw Facebook-bedrijfspagina vertegenwoordigt nu een online aanwezigheid waardoor potentiële klanten en volgers zich op hun gemak voelen om met je te communiceren. Het is tijd om op die grote groene knop Pagina publiceren in het menu aan de linkerkant te klikken.


Dat is het! Jouw pagina is live en zichtbaar voor de wereld. Nu heb je wat volgers nodig! Begin met het uitnodigen van jouw bestaande Facebook-vrienden om uw pagina leuk te vinden. Gebruik uw andere kanalen, zoals uw website en Twitter, om deze te promoten. Voeg “volg ons” -logo’s toe aan uw promotiemateriaal en e-mailhandtekening. Als u dat prettig vindt, u kunt uw klanten vragen om u ook op Facebook te beoordelen.

Maak kennis

Kijk verder dan morgen, maar begin vandaag. Plan direct een volledig vrijblijvende kennismaking met ons.

Neem contact op

Heb je een vraag? Je kunt ons hier direct appen/mailen