In deze gids laten we je alles zien wat je moet weten over adverteren op Facebook, van het plannen van je eerste Facebook-advertentie tot geavanceerde strategieën.
Facebook-advertenties zijn een belangrijke manier om contact te maken met jouw publiek op ’s werelds grootste sociale netwerk.
Het steeds veranderende Facebook-algoritme kan het een uitdaging maken om organisch in contact te komen met fans. Maar met de microtargeting functies van Facebook kun je jouw exacte doelgroep bereiken. Dat betekent dat Facebook-advertenties jouw boodschap kunnen overbrengen aan de mensen die het meest waarschijnlijk jouw producten of diensten willen hebben.
Dat is geweldig voor jouw budget, conversieratio’s en rendement op investering. Je betaalt alleen om de meest waardevolle potentiële klanten te bereiken.
Het is belangrijk om de verschillende Facebook-advertentietypen en targetingopties te begrijpen voordat je erin duikt, als je de beste resultaten wilt behalen. In deze handleiding laten we je alles zien wat je moet weten. Van het plannen van jouw eerste advertentie tot het ontwikkelen van geavanceerde campagne strategieën.
Inhoudsopgave
- Soorten Facebook-advertenties
- Adverteren op Facebook: een stapsgewijze handleiding
- Facebook-advertentiespecificaties
- 5 slimme tips voor het weergeven van Facebook-advertenties
- Facebook-advertentie-ideeën
Bonus: boek nu een gratis discovery call waarin we je vertellen hoe je de juiste mensen online bereikt en hoe je Facebook- en Instagram advertenties voor jouw business kunt inzetten. Klik hier om je aan te melden voor de gratis discovery call.
Soorten Facebook-advertenties
Beeldadvertenties
Deze eenvoudige advertenties zijn een geweldige manier om aan de slag te gaan met Facebook-advertenties. Met slechts een paar klikken is het mogelijk een bestaand bericht op je Facebookpagina een boost te geven.
Beeldadvertenties zijn misschien eenvoudig, maar dat betekent niet dat ze saai hoeven te zijn. Je zou bijvoorbeeld verwachten dat lampen een behoorlijk doorsnee product zijn, maar Fatboy plaatst ze in verrassende contexten om leuke Facebook-fotoadvertenties te maken.

Videoadvertenties
Videoadvertenties kunnen worden weergegeven in nieuwsfeeds en verhalen of ze kunnen worden weergegeven als in-stream-advertenties in langere Facebook-video’s. Videoadvertenties kunnen jouw team of jouw product in actie laten zien, zoals deze korte demo-videoadvertentie van Douchebags.

Video poll-advertenties
Deze Facebook-advertentie-indeling voor mobiele telefoon bevat een interactieve component met videopeilingen. Het is een gloednieuw type betaalde Facebook-advertenties. Uit de eerste gegevens van Facebook blijkt dat deze advertenties de merkbekendheid effectiever kunnen vergroten dan gewone videoadvertenties.

Carrousel-advertenties
Een carrouseladvertentie gebruikt maximaal tien afbeeldingen of video’s om jouw product of service onder de aandacht te brengen. Je kunt dit format gebruiken om de verschillende voordelen van één product of een aantal verschillende producten te benadrukken. Je kunt zelfs alle foto’s samen gebruiken om één grote panoramafoto te maken, zoals deze:

Collectie advertenties
Met deze betaalde Facebook-advertenties, die alleen voor mobiele apparaten worden aangeboden, kun je vijf producten presenteren waarop klanten kunnen klikken om ze te kopen.

Lead-advertenties
Hoofdadvertenties zijn alleen beschikbaar voor mobiele apparaten. Dit komt doordat ze specifiek zijn ontworpen om het mensen gemakkelijk te maken hun contactgegevens te geven zonder veel te hoeven typen. Ze zijn geweldig voor het verzamelen van nieuwsbriefabonnementen, het aanmelden van iemand voor een proefversie van jouww product of het anderszins toestaan dat mensen om meer informatie van vragen.
Tokio Marine, een verzekeringsmaatschappij, gebruikte lead-advertenties om in slechts zeventien dagen 11.000 leads te genereren. Naast een eenvoudig in te vullen lead formulier, gebruikten de advertenties een Messenger-bot om potentiële klanten verder te kwalificeren. De campagne verlaagde de kosten van het verzamelen van leads met 60%.
Omdat deze advertenties zo’n geweldige manier zijn om jouw verkooptrechter te voeden, hebben we een hele gids voor het gebruik van Facebook-lead advertenties met alle details die je moet weten om het meeste uit dit belangrijke type Facebook-advertentiecampagne te halen.
Dynamische advertenties
Met dynamische advertenties kun je getargete producten promoten bij de klanten die waarschijnlijk in geïnteresseerd zijn in dit product.
Als iemand bijvoorbeeld een productpagina heeft bezocht of een product in zijn winkelwagentje op jouw website heeft geplaatst, maar vervolgens de aankoop heeft opgegeven, verschijnen er dynamische advertenties voor dat specifieke product in zijn Facebook-feed.
Dit herinnert de potentiële klant eraan om de aankoop te voltooien en kan een zeer effectieve Facebook-marketingstrategie zijn.
De Franse winkel Smallable gebruikte dynamische advertenties om potentiële klanten opnieuw te targeten met carrousel-, collectie-, beeld- en verhalenformaten. Smallable liet Facebook-gebruikers advertenties zien voor producten waarin ze al interesse hadden getoond, wat resulteerde in een 124 keer zo hoog rendement op advertentie-uitgaven.

Messenger-advertenties
Facebook Messenger-advertenties geven je toegang tot de 1,3 miljard mensen die Messenger elke maand gebruiken. Kies bij het maken van jouw advertentie eenvoudig Messenger als de gewenste plaatsing. U moet ook Facebook-feed selecteren.
Zo ziet een advertentie eruit in de Messenger-app:

Je kunt ook “click-to-Messenger”-advertenties weergeven in de Facebook-feed. Deze advertenties bevatten een call-to-action-knop waarmee een Messenger-gesprek met jouw Facebook-pagina wordt geopend, zodat mensen een één-op-één gesprek kunnen voeren met een van jouw verkopers of vertegenwoordigers van de klantenservice.
Verhalen advertenties
Scientific American ontdekte dat 72% van de millenials hun telefoon niet draait om breed beeld video’s te bekijken. Stories-advertenties zijn een verticaal videoformaat op volledig scherm waarmee je het schermoppervlak kunt maximaliseren zonder te verwachten dat kijkers het scherm omdraaien.

Deze advertenties zijn zeer effectief gebleken. Uit een Ipsos-enquête in opdracht van Facebook bleek dat meer dan de helft van de mensen aangaf meer online aankopen te doen dankzij Stories-advertenties.
Adverteren op Facebook
Als je al een Facebook-bedrijfspagina hebt (en dat zou je moeten hebben), kun je rechtstreeks naar Facebook Ads Manager of Business Manager een Facbeook-advertentiecampagne maken. Als je nog geen bedrijfspagina hebt, moet je er eerst een maken.
We volgen de stappen voor Advertentiebeheer in dit bericht. Als je liever Business Manager gebruikt, kun je de details in ons bericht lezen over het gebruik van Facebook Business Manager.
Stap 1. Kies jouw doel
Log in op Facebook Ads Manager en selecteer het tabblad Campagnes en klik vervolgens op Maken om aan de slag te gaan met een nieuwe Facebook-advertentiecampagne.
Facebook biedt elf marketingdoelen op basis van wat je met jouw advertentie wilt bereiken. Hieronder is te lezen hoe ze aansluiten bij bedrijfsdoelen:
- Merkbekendheid: introduceer je merk bij een nieuw publiek.
- Bereik: stel je advertentie voor aan zoveel mogelijk mensen in jouw publiek.
- Verkeer: leid verkeer naar een specifieke webpagina, app of Facebook Messenger-gesprek.
- Betrokkenheid: bereik een breed publiek om het aantal postbetrokkenheid of pagina-likes te verhogen, het aantal aanwezigen op uw evenement te vergroten of mensen aan te moedigen een speciale aanbieding te claimen.
- App-installaties: laat mensen jouw app installeren.
- Videoweergaven: zorg dat meer mensen jouw video’s bekijken.
- Lead generatie: haal nieuwe prospects in jouw verkooptrechter.
- Berichten: moedig mensen aan om via Facebook Messenger contact op te nemen met uw bedrijf.
- Conversies: laat mensen een specifieke actie ondernemen op uw website (zoals zich abonneren op jouw lijst of uw product kopen), met jouw app of in Facebook Messenger.
- Catalogusverkoop: koppel je Facebook-advertenties aan jouw productcatalogus om mensen advertenties te laten zien voor de producten die ze waarschijnlijk willen kopen.
- Bewaar verkeer: leid klanten in de buurt naar fysieke winkels.
- Mogelijkheid om juw advertentiedoel op Facebook te kiezen

Kies een campagnedoelstelling op basis van jouw doelen voor deze specifieke advertentie. Houd er rekening mee dat je voor conversiegerichte doelstellingen (zoals verkoop) per actie kunt betalen, maar voor blootstellings doelstellingen (zoals verkeer en weergaven) betaalt voor vertoningen.
Voor dit voorbeeld kiezen we het doel Betrokkenheid. Sommige van de opties die je in de volgende stappen ziet, zullen enigszins variëren, afhankelijk van het doel dat je kiest.
Stap 2. Geef je campagne een naam
Scroll naar beneden om jouw Facebook-advertentiecampagne een naam te geven en kies of u een A / B-splitstest wilt opzetten. Je kiest ook of je budgetoptimalisatie wilt inschakelen. Deze optie kan handig zijn als je meerdere advertentiesets gebruikt, maar voor nu kun je deze optie uitgeschakeld laten.
Voor de doelstelling ‘betrokkenheid’ kies je ook of je je wilt concentreren op berichtbetrokkenheid, pagina-likes of reacties op gebeurtenissen. Voor dit voorbeeld kiezen we voor pagina-vind-ik-leuks.
Betrokkenheid kiezen bij het opzetten van een Facebook-advertentie
Stap 3. Stel je advertentieaccount in
Als je al een account hebt ingesteld, zie je een knop met de tekst. Klik daarop om door te gaan naar de volgende stap.
Maar als je nieuw bent bij Facebook-advertenties, zie je een knop met de tekst ‘Advertentieaccount instellen’. Klik hierop en je wordt gevraagd enkele belangrijke details in te voeren om jouw advertentieaccount te maken. Voer je land, voorkeursvaluta en tijdzone in en klik op ‘Doorgaan’.
Kies verstandig, want als je deze opties later wilt wijzigen, moet je een apart advertentieaccount maken.
Stap 4. Richt je op jouw publiek
Bovenaan dit scherm geeft je jouw Facebook-advertentiecampagne een naam en kies je welke pagina je wilt promoten.
Optie om te kiezen welke Facebook-pagina je wilt promoten
Scrol omlaag om de doelgroep voor jouw advertenties op te bouwen.
Je zult zien dat de eerste optie is een aangepast publiek toe te voegen van mensen die al interactie hebben gehad met jouw bedrijf op of buiten Facebook. We hebben een aparte gids om jou door de aangepaste doelgroepen van Facebook te leiden, dus hier zullen we ons concentreren op de targeting opties.
Begin met het selecteren van jouw doellocatie, leeftijd, geslacht en taal. Houd bij het maken van je keuzes de indicator voor de doelgroepgrootte aan de rechterkant van het scherm in de gaten, zodat je een idee krijgt van jouw potentiële advertentiebereik.
Je ziet ook een geschat aantal pagina-vind-ik-leuks. Deze schattingen zijn nauwkeuriger als je eerder campagnes hebt uitgevoerd, omdat Facebook dan meer gegevens heeft om mee te werken. Houd er altijd rekening mee dat dit schattingen zijn, geen garanties.
Pagina met Facebook-targetingopties met geschatte doelgroepgrootte
Nu is het tijd voor de gedetailleerde targeting. Onthoud: effectieve targeting is de sleutel tot het maximaliseren van de ROI – en er is geen gebrek aan manieren om uw doelgroep te targeten met Facebook Ads Manager. Je hebt hier twee velden om uw publiek zo specifiek te maken als je wilt:
- Gedetailleerde targeting: gebruik dit veld om specifiek mensen op te nemen of uit te sluiten op basis van demografie, interesses en gedrag. Je kunt hier echt specifiek worden. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om je te richten op mensen die geïnteresseerd zijn in zowel meditatie als yoga, maar mensen uit te sluiten die geïnteresseerd zijn in hete yoga.
- Verbindingen: je kunt mensen targeten of uitsluiten die een bestaande verbinding hebben met jouw Facebook-pagina, jouw app of een evenement dat jij beheert. Als je bijvoorbeeld een nieuwe doelgroep wilt bereiken, selecteer je ‘Mensen uitsluiten die uw pagina leuk vinden’. Als je een aanbieding of nieuw product onder bestaande fans wilt promoten, selecteer je ‘Mensen die je pagina leuk vinden’ om mensen te bereiken die je merk al kennen. Je kunt er ook voor kiezen om je te richten op vrienden van mensen die eerder interactie hebben gehad met jouw merk.
Stap 5. Kies jouw Facebook-advertentieplaatsingen
Scrol omlaag om te kiezen waar je advertenties worden weergegeven. Als je nieuw bent bij Facebook-advertenties, is de eenvoudigste keuze om automatische plaatsingen te gebruiken. Wanneer je deze optie selecteert, plaatst Facebook jouw advertenties automatisch op Facebook, Instagram, Messenger en het Audience Network wanneer de kans groot is dat ze de beste resultaten behalen.
Als je eenmaal meer ervaring hebt, wil je misschien je Facebook-advertenties op specifieke locaties plaatsen. Je hebt de volgende mogelijkheden:
- Apparaattype: mobiel, desktop of beide.
- Platform: Facebook, Instagram, Audience Network of Messenger.
- Plaatsingen: feeds, verhalen, InStream (voor video’s), berichten, inArticle en apps en sites (buiten Facebook).
- Specifieke mobiele apparaten en besturingssystemen: iOS, Android, featurephones of alle apparaten.
- Opties voor het plaatsen van advertenties op Facebook.
Stap 6. Stel je budget en planning in
Vervolgens bepaal je hoeveel geld je aan je Facebook-advertentiecampagne wilt besteden. Je kunt een dag- of levensduur budget kiezen en vervolgens de start- en einddatums instellen als je jouw advertentie in de toekomst wilt plannen, of ervoor kiezen om deze meteen live te laten gaan.
Je kunt ook optionele kosten- en biedingsopties toevoegen, waardoor de bedragen per actie worden beperkt in plaats van voor uw algehele campagne.
Opties om uw advertentiebudget in te stellen
U kunt vrij gedetailleerd ingaan op hoe je jouw geld wilt uitgeven met behulp van de geavanceerde budgetopties.
Geavanceerde budgetopties bij het opzetten van een Facebook-advertentie
Houd er rekening mee dat het weergeven van je betaalde Facebook-advertenties volgens een schema de meest efficiënte manier is om uw budget te besteden, aangezien je ervoor kunt kiezen uw advertentie alleen weer te geven wanneer uw doelgroep waarschijnlijk op Facebook is. Je kunt alleen een schema opstellen als je een levenslang budget voor uw advertentie hebt gemaakt.
Wanneer je je keuzes hebt gemaakt en je tevreden bent met de indicator voor de doelgroepgrootte, klik je op ‘Doorgaan’.
Stap 7. Maak je advertentie
Kies eerst ‘Uw advertentie-indeling’ en voer vervolgens de tekst- en mediacomponenten voor je advertentie in. De beschikbare indelingen zijn afhankelijk van de campagne doelstelling die je aan het begin van dit proces hebt geselecteerd.
Scherm waarop adverteerders hun advertentie-indeling kiezen
Gebruik de preview-tool onder aan de pagina om ervoor te zorgen dat je advertentie er goed uitziet voor alle mogelijke plaatsingen (mobiel, desktop nieuwsfeed, rechterkolom, enzovoort). Als je tevreden bent met je keuzes, klik je op de groene knop ‘Bevestigen’ om je bestelling te verzenden en wacht je tot je een e-mail van Facebook ontvangt waarin je wordt geïnformeerd dat je advertentie is goedgekeurd.
Facebook-advertentiespecificaties
Er zijn veel details waarmee je rekening moet houden wanneer je jouw afbeeldingen en video’s klaarmaakt voor Facebook-advertenties. Omdat deze details vaak kunnen veranderen, hebben we ze verzameld in een aparte, regelmatig bijgewerkte post met advertentieformaten op Facebook.
We hebben ook een set van zestien gratis Facebook-advertentiesjablonen waarmee je binnen enkele minuten je advertenties kunt maken.
Tekst en objectieve specificaties voor Facebook-advertenties
Om de beste Facebook-advertenties te maken, moet je rekening houden met het aanbevolen aantal tekens. Alles buiten deze tekstlimiet wordt afgesneden.
Je moet ook weten welke soorten Facebook-advertenties werken met elk van de hierboven beschreven advertentiecampagnedoelstellingen.
Beeldadvertenties
- Headline: 25 karakters
- Linkbeschrijving: 30 karakters
- Hoofdtekst: 125 tekens
- Campagnedoelen: alle behalve videoweergaven
Videoadvertenties
- Headline: 25 karakters
- Linkbeschrijving: 30 karakters
- Hoofdtekst: 125 tekens
- Campagnedoelstellingen: alle behalve catalogusverkopen
Facebook Stories-advertenties
- Tekst: geen ingesteld aantal tekens. Streef ernaar om 250 pixels tekstvrij te laten aan de boven- en onderkant van de advertentie.
- Campagnedoelstellingen: betrokkenheid, berichten, catalogusverkoop, winkelverkeer
Carrousel-advertenties
- Headline: 25 karakters
- Linkbeschrijving: 20 karakters
- Hoofdtekst: 125 tekens
- Campagnedoelen: alle behalve engagement en videoweergaven
Slideshow-advertenties
- Headline: 25 karakters
- Linkbeschrijving: 30 karakters
- Hoofdtekst: 125 tekens
- Campagnedoelen: alle
Collectie advertenties
- Headline: 25 karakters
- Link beschrijving: nvt
- Hoofdtekst: 90 tekens
- Campagnedoelstellingen: verkeer, conversies, catalogusverkoop, winkelverkeer
Instant Experience-advertenties
- Tekst: tekstblokken van elk maximaal 500 woorden.
- Campagnedoelstellingen: alle behalve het genereren van leads, catalogusverkoop en berichten
Messenger Inbox-advertenties
- Kop: nvt
- Link beschrijving: nvt
- Hoofdtekst: 125 tekens
- Campagnedoelstellingen: verkeer, app-installaties, conversies, catalogusverkopen, berichten
5 slimme tips voor het weergeven van Facebook-advertenties
1. Experimenteer met doelgroeptargeting
Begin met een klein publiek en verbreed het vervolgens langzaam door één interessecategorie tegelijk toe te voegen. Je kunt bijvoorbeeld beginnen met een publiek dat specifiek geïnteresseerd is in “Napa Valley Wine Tours” en dit na een paar weken uitbreiden.
Je kunt beginnen met het toevoegen van ‘wijnproeven’, ‘eten en wijn’, enzovoort. Op die manier krijg je een goed idee van hoe het uitbreiden van jouw doelgroep uw resultaten beïnvloedt.
We gaan in detail in op dit concept in ons bericht over het gebruik van Facebook Audience Insights.
Je kunt ook doelgroep targeting gebruiken om verschillende advertenties te maken voor groepen die betrekking hebben op verschillende bedrijfsdoelen. Met bestaande klanten kun je bijvoorbeeld op een andere manier praten dan met mensen die nog nooit van jouw bedrijf hebben gehoord. Je kunt ook promoties aanbieden op basis van je bestaande relatie.
Als je een lokaal bedrijf hebt, kun je jouw doelgroep targeten op postcode of postcode. Dit is ook handig als je weet dat een bepaalde stad of buurt goed converteert.
Pro-tip: wees voorzichtig met de aannames die je over je doelgroep maakt bij het kiezen van uw targetingopties.
H&M AD
Adverteerders betalen om mij advertenties te laten zien die ik niet begrijp en die ze gemakkelijk kunnen vermijden met targeting op taal.
2. Gebruik de Facebook-pixel
De Facebook-pixel is een klein stukje code dat een grote impact kan hebben op uw Facebook-advertentiecampagne. Zodra je de code op je website hebt geplaatst, kun je conversies bijhouden, remarketen naar mensen die een product op jouw site hebben bekeken en een soortgelijk publiek creëren.
Zelfs als je nog niet klaar bent om deel te nemen aan enkele van de meer geavanceerde Facebook Pixel-strategieën, moet je deze nu installeren. Op die manier heb je tracking- en remarketinggegevens klaar voor gebruik wanneer je klaar bent om je Facebook-advertenties te optimaliseren.
Gebruik onze stapsgewijze handleiding voor het gebruik van de Facebook Pixel om deze nu op jouw website te installeren.
3. Gebruik eersteklas foto’s en video’s
Weet je wat een afslag is? Wazige foto’s. Of korrelige foto’s. Of springerige video’s waar je misselijk van wordt. Je woorden zijn natuurlijk belangrijk, maar je beeldmateriaal trekt als eerste de aandacht van kijkers en zorgt voor de beste indruk.
Deze gratis stockfoto-websites kunnen u helpen bij het zoeken naar afbeeldingen van hoge kwaliteit die u in uw advertenties kunt gebruiken.
4. Test alles
Het is belangrijk om geen aannames te doen over wat wel en niet werkt in uw Facebook-advertenties. Elke keer dat je iets nieuws probeert, moet je het testen met je eerdere advertenties, zodat je kunt zien of je verbeteringen aanbrengt in de statistieken die voor jou het belangrijkst zijn.
De best practices voor Facebook-advertenties veranderen voortdurend. Alleen jij weet wat werkt voor jouw specifieke doelgroep. En de enige manier om die kennis up-to-date te houden, is door te testen.
Omdat dit zo’n belangrijk onderwerp is, hebben we een hele handleiding voor het gebruik van sociale media voor A / B-testen.
5. Volg en optimaliseer prestaties
Volg nauwkeurig hoe jouw campagnes presteren in het Facebook Ads Manager-dashboard. Als een campagne niet goed presteert, stop dan je geld in een advertentie die dat wel doet.
Wanneer je net begint, kan het zinvol zijn om meerdere advertenties weer te geven met een klein publiek en een klein budget. Als je eenmaal hebt bepaald wat het beste werkt, gebruik je de winnende advertentie als je primaire campagne.
Er zijn tools die dit proces zullen vereenvoudigen en zelfs automatiseren. Je kunt dit natuurlijk ook voor u laten doen door: skillable.
Je kunt ook geld van je onderpresterende advertenties opnieuw toewijzen aan de best presterende advertenties (zelfs als ze zich op een ander sociaal netwerk bevinden). Verhoog automatisch budgetten of start nieuwe campagnes op basis van vooraf ingestelde prestatietriggers. Verbeter vervolgens de prestaties verder met automatische, dagelijkse aanbevelingen.
Facebook-advertentie-ideeën
Klaar om te gaan, maar weet je niet zeker wat je moet promoten met je Facebook-advertenties? We hebben drie campagnestrategieën samengesteld om jou op weg te helpen. Als je op zoek bent naar meer inspiratie, bekijk dan onze verzameling geweldige Facebook-advertentievoorbeelden.
Facebook-advertentiestrategie 1: zet een beproefd stukje inhoud om in een videoadvertentie
Elk merk heeft een paar stukjes inhoud die elke maand het meeste verkeer genereren. Het aanpassen van die inhoud in een korte video kan een geweldige manier zijn om de beste inhoud opnieuw te verpakken voor de beste Facebook-advertenties.
Denk bij het maken van je video na over manieren om de belangrijkste boodschappen van je inhoud over te brengen door middel van korte tekst en afbeeldingen. Gebruik vervolgens een van deze sociale videohulpmiddelen om jouw video te maken, of maak een videoadvertentie voor een diavoorstelling in Facebook Ads Manager.
Facebook-advertentiestrategie 2: stimuleer een directe verkoop
Als je een erkend merk en een goed product hebt, vooral een met een relatief lage prijs, houdt niks Facebook meer tegen directe verkoop te genereren.
Pro-tip: een van de meest effectieve manieren om de verkoop rechtstreeks vanuit een Facebook-advertentie te stimuleren, is door mensen te targeten die al hebben overwogen om jouw product te kopen.
Je kunt gerichte aanbiedingen, productaanbevelingen of herinneringen proberen om een aankoop te voltooien. We behandelen dit concept, bekend als remarketing, in onze blogpost over het optimaliseren van Facebook-advertenties.
Facebook-advertentiestrategie 3: denk verder dan internet
Je hoeft je Facebook-advertentiestrategie niet te beperken tot online verkopen. Met de doelstelling winkelverkeer kun je ook offline aankopen promoten.
Je kunt ook mensen naar een offline evenement leiden. Gebruik de engagement-doelstelling om meer reacties op evenementen op Facebook te krijgen, of de traffic- of conversiedoelstellingen om meer tickets te verkopen.
Of gebruik de doelstelling voor het genereren van leads om mensen naar uw winkel of dealer te krijgen om uw product persoonlijk te ervaren, bijvoorbeeld door middel van een proefrit.
Louis Vuitton gebruikte de doelstelling voor winkelverkeer in Italië om zich te richten op volwassen klanten binnen een bepaalde straal van een van hun acht winkels in dat land. De advertenties gebruikten een carrouselformaat om Louis Vuitton-producten te markeren, samen met een kaart naar de dichtstbijzijnde winkellocatie. De advertenties leidden tot 13.000 winkelbezoeken voor 1,32 euro per bezoek.
Louis Vuitton locatiegerichte Facebook-advertentie
Pro-tip: met Facebook kun je offline conversies volgen. Hierdoor is de effectiviteit van advertenties die offline verkopen stimuleren beter te begrijpen. Je kunt deze trackinginformatie ook gebruiken om een aangepast publiek op te bouwen van mensen die offline met uw merk omgaan, zodat je nog effectiever kunt targeten met toekomstige advertenties.